Özel Eğitim Değerlendirme Kurullarınca yapılacak eğitsel değerlendirme ve tanılama sürecinde bireyin;
a) Tıbbî değerlendirme raporu
b) Zihinsel, fiziksel, ruhsal, sosyal gelişim özellikleri
c) Nesnel, standart testler
c) Tüm gelişim alanlarındaki özellikleri
d) Akademik disiplin alanlarındaki yeterlilikleri
e) Eğitim ihtiyaçları
f) Bireysel gelişim raporu
g) Eğitim hizmetlerinden yararlanma süresi
h) Eğitim performansı dikkate alınır.
Eğitsel değerlendirme ve tanılama; eğitimin her tür ve kademesindeki geçişler ile bireylerin eğitim performansı ve eğitim ihtiyaçları dikkate alınarak veli ya da okulun/kurumun isteği üzerine gerektiğinde tekrarlanır. Fakat Özel eğitim Değerlendirme Kurulu raporu verilen bireylerin yeniden incelenmesi, altı aylık süre geçmeden yapılamaz. Ancak altı aydan daha kısa süreli destek eğitimi önerilmesi halinde veya il/ilçe özel eğitim hizmetleri kurulunun yeniden incelenme yönündeki kararları ile öğrenim durumu ve özür durumu değişiklikleri halinde süre şartı aranmayacaktır.
Eğitsel değerlendirme ve tanılama sonucunda bireyin;
Bireyin eğitim ihtiyaçlarının en iyi şekilde karşılanabileceği en az kısıtlayıcı eğitim ortamına,Destek eğitim hizmetinin türü ve süresine,Nasıl ve nerede eğitim ortamı oluşturulacağına,Hangi araçların kullanılabileceğine, Bireyin ne tür bir eğitim programına
alınması gerektiğine, karar verilir.
kaynak
http://ram.meb.k12.tr/icerikler/egitsel-degerlendirme-ve-tanilama-nedir_2917521.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder